Op 4 februari tijdens een feestelijke bijeenkomst in partycentrum De Tulp ondertekenden meer dan twintig bestuurders en maatschappelijke stakeholders het Pact Poelenburg Peldersveld 2020-2040. Hierin staan de concrete ambities die de komende twintig jaar de wijken Poelenburg en Peldersveld een nog fijnere plek gaan maken om in op te groeien. Namens Zaan Primair werd er getekend door Ellen Voskuilen, lid college van bestuur.

Bewoners, maatschappelijke organisaties en ondernemers gaan nog meer samenwerken om het leven in Poelenburg en Peldersveld aangenamer te maken. Eén van deze doelstellingen is dat de kinderen in deze wijken dezelfde schoolresultaten gaan halen als kinderen in de rest van Zaanstad. Ook zijn er plannen om obesitas onder kinderen terug te dringen. Zaan Primair investeert in deze doelstellingen met bijvoorbeeld een langere schooltijd en meer aandacht voor cultuur, sport en gezond eten.